Google dostal pokutu 220 milionů eur.
Francouzský úřad pro hospodářskou soutěž uložil společnosti Google pokutu ve výši 220 milionů eur za propagaci vlastních služeb v odvětví online reklamy.
Uvedla to v pondělí tisková agentura AFP s odvoláním na prohlášení regulačního úřadu.
Podle AFP společnost Google „nezpochybnila fakta“ a o pokutě se rozhodlo v rámci transakčního řízení s americkým gigantem.
Úřad pro hospodářskou soutěž byl původně na praktiky Google upozorněn třemi tiskovými koncerny – News Corp, Le Figaro a Rossel. Mediální společnost Le Figaro později z procesu odstoupila.
Sorry, the video player failed to load. (Error Code: 101102)
„Zjistili jsme, že společnost Google poskytla přednostní zacházení svým patentovaným technologiím nabízeným pod značkou Google Ad Manager,“ uvedl úřad pro hospodářskou soutěž v oficiálním prohlášení. A upřesnil, že uvedené postupy společnosti Google jsou zvláště závažné, protože znevýhodňovaly konkurentů společnosti na tržišti reklamních sítí, jde o takzvané SSP (Supply-side Platforms), čili platformy, na kterých vydavatelé prodávají své reklamní plochy, jakož i vydavatelů webových stránek a mobilních aplikací. V praxi se to dotklo zejména vydavatelů novin.
Kromě finančních sankcí společnost Google přistoupila i na závazky zaměřené na řešení problémů, na které poukázalo vyšetřování úřadu pro hospodářskou soutěž.
„Toto je historické rozhodnutí, protože jde o první rozhodnutí na světě, které zkoumá složité algoritmické aukční procesy, pomocí kterých funguje internetová display reklama,“ zdůraznila šéfka úřadu pro hospodářskou soutěž Isabelle de Silvovy. Jde o reklamu, která se zobrazuje na obrazovkách uživatelů internetu.
AFP připomněla, že abeceda, mateřská společnost společnosti Google, dosáhla v prvním čtvrtletí 2021 tržby ve výši 55,31 miliardy dolarů, zejména prostřednictvím online reklamy. Společnost čelí soudním sporům z oblasti hospodářské soutěže v několika dalších zemích.